Managementul procesului de vanzari este prioritar pentru toate companiile, obiectivul fiind optimizarea activitatii desfasurate in acest departament si obtinerea de rezultate maxime din relatiile cu clientii. Microsoft Dynamics NAV sprijina companiile prin administrarea tuturor pasilor necesari unui proces de vanzari eficient, incepand cu crearea ofertelor pentru clienti si finalizand cu expedierea si facturarea produselor sau serviciilor.
Modulul de vanzari include:
Definirea clientilor, care permite initializarea urmatoarelor:
- Metodele de livrare folosite cu fiecare client in parte
- Adresele de livrare ale clientilor
- Modurile de livrare catre fiecare client: partiale sau complete
- Timpul necesar livrarii marfurilor catre clientul respectiv
- Rezervarea automata din stoc a articolelor pentru clientii cheie
- Agentul de vanzare utilizat de catre companie in relatia cu fiecare client
- Conturile bancare ale clientilor
- Metodele de plata agreate cu clientul
- Blocarea clientilor de la livrare, facturare sau ambele
Fluxul de vanzare, care cuprinde:
- Utilizarea de oferte si transformarea automata a acestora in comenzi ferme de vanzare
- Gestiunea contractelor cu clientii
- Introducerea de comenzi ferme de vanzare
- Separarea operatiei de livrare de operatia de facturare
- Livrari partiale
- Livrarea articolelor direct de catre furnizorul originar catre clientul final
- Factura de vanzare
- Insumarea mai multor livrari intr-o singura factura
Angajamente catre clienti:
Microsoft Dynamics NAV ofera doua tipuri de angajamente: „disponibil pentru angajament” si „capabil pentru angajament”
- „Disponibil pentru angajament” se bazeaza pe sistemul de rezervari al programului. Cand functia este rulata, programul verifica disponibilitatea stocurilor care nu sunt rezervate si se afla in depozit, comenzi de productie, comenzi de cumparare, comenzi de transfer, retururi de la clienti, si propune o data de livrare pentru respectiva comanda de vanzare.
- „Capabil pentru angajament” realizeaza scenarii de tip „ce ar fi daca?”. Daca articolele comandate de un client nu se afla in stoc sau pe o comanda de productie, cumparare, transfer din alt depozit sau de retur, atunci Microsoft Dynamics NAV calculeaza data cea mai apropiata la care acestea ar putea intra in stoc prin una din metodele prezentate.
Gestionarea retururilor de la clienti, care cuprinde:
- Managementul soldurilor clientilor, contabilizarea costurilor aditionale de retur, actualizarea stocului, analiza motivelor de retur, returnarea produselor avariate catre furnizorul primar pentru reparatii
- Implicarea in procesul de retur a agentilor de vanzari, a personalului din contabilitate, a personalului din depozit si chiar a unor comisii de inspectie, in functie de necesitati
- Trasabilitatea documentelor
- Functia de inversare a costului care leaga vanzarea de retur si asigura ca articolele intra in inventar la acelasi cost la care au fost vandute
Politici de pret si discount, ce permit urmatoarele:
- Definirea preturilor de vanzare tinand cont de factori precum: varianta de articol, cantitatea vanduta, valuta tranzactiei, data comenzii
- Posibilitatea specificarii unor preturi de vanzare speciale in relatia cu anumiti clienti, grupe de clienti, campanii
- Posibilitatea utilizarii unui formular de schimbare automata a preturilor de vanzare
- Definirea de discounturi comerciale si financiare la nivel de articol sau total de factura
- Definirea de discounturi pentru plata facturilor inainte de scadenta
Servicii de suport catre clienti, care cuprind:
- Substitutii articole: sunt utilizate in cazul in care nu exista pe stoc articolul dorit de catre client si acesta accepta un articol cu proprietati, calitate si pret asemanatoare.
- Referinte incrucisate articole: permit evidentierea codului articolului din nomenclatorul clientului si furnizorului in nomenclatorul de articole al companiei. Astfel se pot prelua comenzi de vanzare si cumparare direct pe codurile de articole din nomenclatoarele partenerilor fara a influenta relatiile comerciale dintre parti.
- Articole nestocabile: ofera posibilitatea de a insera in ofertele catre clienti o serie de articole care nu au fost folosite in tranzactii si nu fac parte din nomenclatorul standard de articole al companiei. In momentul in care clientul final decide achizitia unui astfel de articol, Microsoft Dynamics NAV transfera articolul nestocabil in unul stocabil si populeaza nomenclatorul standard de articole cu el.
Articole noi pe BLOG
Trebuie sa inregistrati un numar mare de documente? Cu totii stim ca timpul inseamna bani. De aceea va propunem un utilitar care realizeaza importul de documente in mod automat. Implementarea…
QuickStart HR
Cu ajutorul functiei QuickStart din modulul HR al Merlin ERP se pot extrage informatii sintetizate specifice componentei de HR. Se pot accesa imediat fisele angajatilor si se pot salva in…
QuickStart CRM
Solutia CRM pe care v-o propunem unifica toate informatiile legate de partenerii unei companii, indiferent de industria in care activeaza. Procesele departamentelor de vanzari, marketing si suport clienti sunt inter-conectate …
Generare situatii financiare
In acest articol vom face un exercitiu simplu pentru a demonstra cat de rapid pot fi generate situatiile financiare prin intermediul modulului de contabilitate al Merlin ERP. Astfel pentru acest…
Curs de conversie derivat
Cursul de conversie derivat – este util in cazul contractelor ce stipuleaza faptul ca suma facturata pentru un bun/serviciu este in valuta + un procent fix (exemplu curs BNR +…